Eğitimini başarıyla tamamlayan öğrencilere, ön lisans diploması verilir.
Ön Lisans
Atatürk Üniversitesi Pasinler Meslek Yüksekokulu Programlarına; ilgili Meslek Lisesinden mezun olan öğrenciler sınavsız, diğer lise ve Meslek lisesi mezunu öğrenciler ise, Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda YGS-1 puan türünde yeterli puanı almış ve özel şartları taşıyan öğrenciler alınmaktadır. Programlara ayrıca, yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki diploma programları arasında ancak önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler
Atatürk Üniversitesi Pasinler Meslek Yüksekokulu (MYO), Harita Kadastro bölümünde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriği, Pasinler MYO, Harita Kadastro bölümünde verilen dersin içeriğine uygun olması ve Pasinler MYO yönetim kurulu tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Bölümün her hangi bir ön koşulu yoktur. Lise mezunu olma ve ÖSYM tarafından atanmış olmak.
Mimarlık ve Şehir Planlama Bölümü, Harita Kadastro Programının amacı; kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörün ihtiyaç duyduğu, harita ve kadastro alanında meslek elemanı yetiştirmektir. Öğrencilerimize, başta imar ve haritacılık çalışmaları olmak üzere farklı mühendislik alanlarının ihtiyaç duyduğu her ölçekteki harita üretimini ve mühendislik projelerinin araziye uygulanması için gerekli olan mesleki bilgileri teorik ve uygulamalı dersler ile aktarmayı hedeflenmektedir. Kadastro haritacılığının hedefi, belirli bir alandaki tüm toprak parçalarını ölçekli görsel temsilini üretmektir
Bir çok mezun öğrenci, özel harita bürolarında iş bulabilmekte, performansına göre sürekli eleman olabilmektedir. Bunun yanında KPSS ile yerleştirilen mezun öğrencilerimiz de çoğunluktadır.
Mezuniyetten sonra açılacak olan DGS (dikey geçiş sınavı) ile, YÖK tarafından ile ilgili alanı belirlenmiş bir lisans eğitimine geçiş yapabilir.
Programlarda verilen her bir ders için bir ara sınavı (kısa sınav, ödev) ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, ( varsa kısa süreli sınav ve ödevlerin) etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) ardışık 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
Öğrencilerin Atatürk Üniversitesi Pasinler Meslek Yüksekokulu'ndan mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri ve kredi saatlerini (minimum 100 ders saati veya 120 AKTS) başarıyla tamamlamaları ve ağırlıklı genel not ortalamasını en az 2.00 düzeyine çıkarmış, 30 iş günü staj çalışmalarında başarılı olmaları gerekmektedir.
Bölümümüzde uygulanmakta olan eğitim-öğretim planları bilim ve teknolojideki mevcut gelişmeleri izleyecek tarzda düzenlenmektedir. Bu doğrultuda öğrencilerimize temel mesleki bilgilerinin verilmesinin yanı sıra belli konularda uzmanlaşmayı sağlamaya yönelik yüz yüze eğitim imkanı verilmektedir.