Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Beden Eğitimi ve Spor alanında yüksek lisans derecesine sahip olunur.
Yüksek Lisans
Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, lisans diplomasına ve başvurduğu puan türünde en az 55 ALES puanına sahip olmaları gerekir. Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalında yüksek lisansa başvuran adayların ALES puan türünün % 60'ı ile lisans AGNO’sunun % 40'ının toplamı en az 55 olmak şartı ile ve en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere sıralanır, ilgili anabilim/anasanat dalı için ilan edilen kontenjanlara yerleştirilir.
Lisans derecesi tanınmaktadır.
Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri:
PY1: Beden eğitimi ve spor alanında bilimsel çerçevede araştırma yapmak, bu doğrultuda verileri toplanmak, analiz ve yorumlamasını yapmak.
PY2: Bilişim, eğitim ve teknoloji alanlarında yaşanan gelişmeler, toplumun değişen ihtiyaçları bağlamında eğitim sistemlerinin ve programlarının gözden geçirmek.
PY3: Beden eğitimi ve spordaki öğretim tekniklerini uygulamak.
PY4: Performans ile ilişkili çeşitli yöntem ve test bilgilerini sporda uygulamak.
PY5: İnsanların sağlıklı fizyolojik ve psikolojik bir yapıya sahip olabilmeleri için yapmaları gereken sportif etkinliklerin sistemli bir şekilde uygulamak
PY6: Antrenman metod, planlama ile ilişkili bilgileri spor alanında uygulamak.
PY7: Spor olay ve olgularını psikolojik, sosyolojik, felsefe açıdan analiz etmek.
PY8: İnsan fizyolojisi, hareket ve sağlık ile ilişkili bilgi ve becerileri uygulamak.
PY9: Yönetim ile ilgili kavram ve fonksiyonları spor alanına uygulamak, spor işletmelerini ve organizasyonları anlamak ve yönetmek.
PY10: Spor olaylarını hukuksal normlarla yorumlamak.
PY11: Sporun medya ile ilişkilerini, spor olaylarının medyadaki yansımasını analiz etmek, yorumlamak.
PY12: Bilgisayar programlarını kullanarak alan ile ilgili çalışmaları yapmak.
PY13: Beden eğitimi ve spor alanında uzmanlık bilgilerini sektörde uygulamak.
PY14: Beden eğitimi ve spordaki uzmanlık alanı ile ilgili bilgileri etkili biçimde sunmak.
PY15: Beden eğitimi ve spor alanıyla ilişkili disiplinlerarası etkileşimi anlar ve ilişki kurar.
PY16: Beden eğitimi ve spor alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek özgün, ulusal ve uluslararası çerçevede yayımlanabilir bir araştırma ortaya çıkarabilir.
PY17: Beden eğitimi ve spor alanıyla ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PY18: Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak beden eğitimi ve spor alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PY19: Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.
Tezli yüksek lisans programı öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar.
Beden Eğitimi ve Spor alanında akademisyen olabilirler.
Bu programı bitiren öğrenciler doktora programına başvurma hakkı kazanırlar.
Öğrenciler, kayıt yaptırdıkları teorik ders, dönem projesi ve seminerlerin en az % 70’ine; uygulamalı ders ve uygulamaların ise % 80’ine devam etmek zorundadır. Devam şartını yerine getirmeyen öğrenci yarıyıl sonu sınavlarına alınmaz. Devamsızlık ve başarısızlık sebebiyle tekrar alınan dersler için devam şartı aranır.
Dersi veren öğretim elemanı, birden fazla ara sınav ve/veya farklı dönem içi uygulamaların (ödev, kısa sınav, proje vb.) türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını ilgili ders tanıtım formlarında belirtir ve uygular.
Ders geçme notu 100 puan üzerinden 70 puandır. Kredisiz dersler için puanlama yapılmaz. Bu derslerde öğrenciler, başarılı veya başarısız şeklinde değerlendirilir.
Yüksek Lisans programından mezun olmak için, “Yüksek Lisans Tez Çalışmasını” Savunma Sınavında başarı ile sunan ve diğer koşulları da yerine getiren öğrenci, jüri üyelerinin raporlarıyla işaret ettikleri gerekli düzeltme ve değişiklikleri yapmak suretiyle Yükseköğretim Kurulu’na sunulmak üzere yüksek lisans tezini istenen sayıda tez, dijital (CD) kopyası ile birlikte “Tez Veri Giriş Formu”nu doldurarak, tez savunma sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde enstitüye teslim eder ve tezinin kabul edilmesi halinde “Tezli Yüksek Lisans Diploması” almaya hak kazanır.
Tam zamanlı